kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۵۷۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
وداع نساجی و هوادار در مرحله نیمه نهایی

راهیابی استقلال و پرسپولیس به دیدار نهایی جام حذفی شهرآورد 101 با قضاوت داور ایرانی برگزار می‌شود

دیدار نهایی جام حذفی بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس چهارشنبه هفته جاری با قضاوت داور ایرانی برگزار می‌شود.

 

سرویس ورزشی-

دومین دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور عصر روز پنجشنبه بین تیم‌های هوادار و پرسپولیس در ورزشگاه پاس برگزار شد که این دیدار با برتری 3 بر یک سرخپوشان به پایان رسید. شاگردان گل‌محمدی که پس از قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم در شرایطی روحی مطلوبی قرار داشتند برای رسیدن به فینال خیلی زود به گل رسیدند و در دقیقه ۴ توسط گئورگی گولسیانی و در دقیقه ۹ توسط وحید امیری به دو گل رسیدند.
در ادامه بازی هر چند هوادار موقعیت‌هایی را روی دروازه پرسپولیس خلق کرد اما این تیم نتوانست از پنالتی که در دقیقه ۳۳ برایش به دست آمد استفاده کند. در این دقیقه مرتضی پورعلی گنجی با مهاجم حریف برخورد کرد که علی صفایی اعلام پنالتی کرد. این ضربه را مسعود شجاعی بازیکن و کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه ۳۵ زد اما علیرضا بیرانوند توپ را مهار کرد تا برتری سرخ‌ها مطمئن باقی بماند و دقایق باقی مانده حساسیت بیشتری پیدا نکند. در دقایق پایانی نیمه اول پرسپولیس به یک گل دیگر رسید اما داور اعلام آفساید کرد.
شروع نیمه دوم با برتری هوادار همراه بود و این تیم با حملات پرتعداد خود به گل رسید. در دقیقه 61 علی صفایی که نیمه اول یک پنالتی برای هوادار گرفته بود، دوباره اعلام پنالتی کرد تا این بار بابک مرادی پشت توپ بایستد و بیرانوند را مغلوب کند. در دقیقه 72 پرسپولیس در یک ضد حمله توسط عیسی آل کثیر به گل سوم رسید تا خیال سرخپوشان برای رسیدن به پیروزی راحت شود. پرسپولیس با این پیروزی راهی دیدار فینال شد تا دربی صد و یک را برابر استقلال برگزار کند. دیداری که حتما یک برنده خواهد داشت و تیم برنده یک جام قهرمانی را به کلکسیون افتخاراتش اضافه خواهد
کرد.
برتری پرگل استقلال برابر نساجی
اولین بازی مرحله نیمه نهایی نیز عصر روز چهارشنبه بین تیم‌های استقلال و نساجی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با برتری ۴ بر صفر آبی پوشان به پایان رسید. آرش رضاوند (۲۴)، علیرضا ابراهیمی مدافع نساجی (۳۲) و محمد محبی (۵۶ و ۸۹) برای استقلال گل زدند.
شاگردان ساپینتو که به دنبال قهرمانی در جام حذفی بودند، در نیمه اول موقعیت‌های زیادی را برای رسیدن به گل داشتند اما فقط دو بار توانستند دروازه حریف را باز کنند. ابتدا در دقیقه ۲۴ آرش رضاوند با ضربه سر دروازه نساجی را باز کرد و در ادامه علیرضا ابراهیمی مدافع تیم شمالی به‌اشتباه در دقیقه ۳۲ دروازه خودی را باز کرد. استقلال در ادامه باز هم موقعیت‌هایی را برای گلزنی داشت اما نتوانست به این مهم برسد. نساجی هم که دل به ضدحملات بسته بود در دقیقه ۴۰ به یک گل رسید اما بازیکن این تیم در موقعیت آفساید قرار داشت.
نیمه دوم هم برای آبی‌پوشان به همین روال سپری شد و تیم شمالی که امیدوار بود با به خدمت گرفتن سرمربی اسپانیایی خود نتایج رقم خورده با مطهری را جبران کند، بازهم با همان روش نیمه اول بازی را ادامه داد و نه تنها نتوانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه میزبان ایجاد کند بلکه گل سوم را هم دریافت کرد. بعد از آنکه استقلال با سه گل از حریف خود پیش افتاد، ساپینتو چند تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرد تا شرایط بهتر شود و بازیکنان اصلی‌اش برای فینال فشار کمتری را متحمل شوند. در دقایق پایانی نساجی کمی به سمت دروازه استقلال نزدیک شد اما نتوانست موقعیت جدی خلق کند. استقلال در دقیقه ۸۹ توسط محبی به گل چهارم رسیدند تا در نهایت آبی‌های تهران با پیروزی در مرحله نیمه نهایی به فینال صعود کنند.
مخالفت فدراسیون با حضور داور خارجی
بدین ترتیب با برگزاری دیدارهای نیمه نهایی جام حذفی دو تیم استقلال و پرسپولیس راهی دیدار نهایی شدند تا برگزار‌کننده شهرآورد 101 تهران در فینال جام حذفی باشند؛ دیداری که روز چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. نکته مهم فینال جام حذفی برگزاری این بازی با حضور داور ایرانی است. بعد از بازی تیم‌های استقلال و هوادار‌، اعضای تیم استقلال از فدراسیون فوتبال درخواست کردند که برای فینال جام حذفی از داور خارجی یا علیرضا فغانی که هم اکنون در استرالیا ساکن است استفاده کند که این درخواست با مخالفت فدراسیون فوتبال رو‌به‌رو شد.
در همین خصوص خداداد افشاریان رئیس‌کمیته داوران فدراسیون فوتبال درخصوص داور بازی پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی گفت: لیگ ما بسیار فرسایشی بوده است. هم در لیگ برتر هم لیگ دسته اول و دسته دوم. مسابقات با همه رفتارهای متعارف و نامتعارف و با ‌اشتباهات و قضاوت‌های خوب به این مرحله رسید. آنچه که در ذهن من، رئیس ‌و تمام ارکان فدراسیون وجود دارد همین است. مدینه فاضله ما در این بازی این است که حق به حقدار برسد. کسی که جام می‌گیرد یا حذف می‌شود باید با بازی خودش باشد. پشت این مسئله نیتی نیست. رئیس‌کمیته داوران تاکید کرد: بهترین تصمیم این است که یک داور خارجی برای فینال حذفی بیاورم و خودم را پشت او پنهان کنم. کوتاه‌ترین راه و شاید بهترین راه برای فدراسیون همین باشد. ولی فینال ایرانی با داور ایرانی برگزار می‌شود. این بازی با قضاوت داور ایرانی قضاوت می‌شود. با نتایج اخیر استقلال و پرسپولیس و به خاطر دربی قبل، این بازی بسیار حساس شده است.
افشاریان یادآور شد: این بازی بسیار، بسیار حساس است. سعی می‌کنیم یک کوبل قوی داوری بگذاریم و ریسک نکنیم. حتی اگر بشود دو کمک داور پشت دروازه می‌گذاریم و سعی می‌کنیم حق به حقدار برسد و کسی از بابت داوری نگرانی نداشته باشد.